واکنش حماس به بی‌اعتنایی آمریکا به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل 

حماس به اظهارات وزیر خارجه آمریکا که شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل را بی‌ارزش خوانده بود، واکنش نشان داد.

حماس امروز چهارشنبه به شدت از موضع ایالات متحده در مورد شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری انتقاد کرد و آن را «بی توجهی به قوانین بین المللی و تلاش برای ممانعت از اجرای نقش ابزار‌های عدالت بین المللی» خواند.

این گروه همچنین با انتشار بیانیه‌ای در تلگرام از آمریکا خواست فوراً برای تضمین پایان «تجاوز جنایتکارانه» رژیم صهیونیستی تلاش کند و از آن‌ها خواست «دستکاری در قوانین و مقررات بین‌المللی را متوقف کنند». 

این پیام پس از اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که یک روز پیش از آن، شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برای «نسل کشی» در غزه را «بی ارزش» خواند، منتشر شد.

این مقام آمریکایی بار دیگر با اعلام حمایت تمام قد از مواضع رژیم صهیونیستی تصریح کرد: طرح دعوای آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی دادگستری درباره جنایت جنگی اسرائیل در غزه کاملا مردود است. این اقدام آفریقای جنوبی باعث انحراف تلاش‌ها برای بهبود وضعیت انسانی در غزه می‌شود. 

علاوه بر این، حماس اظهارات بلینکن درباره اینکه مقاومت فلسطین در میان غیرنظامیان متمرکز شده است را رد کرد و آن را صرفا برای توجیه عملیات نظامی اسرائیل دانست. حماس افزود: این‌ها تلاش‌های بدی برای شستن دست‌های [..] از خون کودکان، زنان و بزرگان غزه است.

نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه که اکنون با شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی کیفری رسما وارد مرحله حقوقی شده، گرچه با مخالفت تل آویو همراه شده است، اما صدا‌هایی از داخل سرزمین‌های اشغالی در این باره در حال شنیده شدن است که مقامات صهیونیست را به خشم آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار